Ebben a cikkben arról szeretnék beszélni, hogy miért fontos egy cég tulajdonosaként vagy egy vállalkozás vezetőjeként egy weboldalt készíttetni abban az esetben, ha még nem rendelkezik vele.
Ha tetszik, ha nem, a fent leírtak miatt mindenképpen szükséges az online jelenlét a cégének. Akkor is, ha tele van munkával, akkor pedig pláne, ha csak kéthavonta csörren meg a telefon. Attól, hogy valaki képviselteti a cégét üzleti szempontból az interneten egy weboldallal, még nem lesz internetfüggő, még nem vesz el időt a családjától, nem kell a közösségi oldalakat látogatnia stb. Viszont tudomásul kell venni: a gazdasági szféra egy örök verseny. Vannak konkurensek, vannak "ellenfelek". Ha ezek az ellenfelek túl sokan lesznek és mindegyik erősebb, mint mi vagyunk, akkor az a vállalkozás, amire sokszor egy élet munkáját fektettük, egész egyszerűen szépen, csendben elhal. És tudják, mi a szomorú? Hogy sokan nem tudják, nem értik miért.
Elmesélek egy történetet. Volt az életemnek egy időszaka, amikor különböző műhelyeket látogattam, mert kemikáliákat forgalmazott a cégem. Egyik nap két gumijavítónál jártam, akikhez egymás után mentem be. Ismertem már őket. A kettő között nagyjából 1 km volt a távolság, az egyik az utcafronton volt, míg a másik ugyanannak az főútnak egy bekötő utcájában. A főutcainál 7-8 autó állt (!), 4 embert láttam tüsténkedni az autók körül, nem kis sebességgel. Bementem a főnökhöz, mondtam neki, hogy visszajövök inkább később, mert látom, pörgés van. Ne, válaszolta, ha itt vagy, maradj, beszéljünk, mert teljesen mindegy mikor jössz, ugyanilyen forgalom lesz. (Az igazsághoz tartozik, hogy pont "évszakváltáskor" mentem, télire átállás volt a feladatok nagy része.) Mikor végeztünk megkérdeztem, nyár közepén is ilyen hajtás van? - Nem, akkor azért valamivel kisebb a pörgés, de 2-3 autó mindig áll bent.
Oké, mentem a másik céghez, emberem kint cigizik az alkalmazottal és a mamájával, aki szintén a cégnél tevékenykedett, ő végezte az adminisztratív feladatokat. Hát ti? - kérdem. Ebédszünet? Az - válaszolta. Már reggel óta, és ahogy szokott, estig fog tartani. Nincs meló, nem jön be a kutya sem csontot koldulni, nem hogy autós. De hát szezon van - mondom. Tök mindegy - feleli, a Tibit is el kell küldenem hamarosan, mutat az akkor már bent sepregető kollégára. Még a bérét sem termeljük ki. Mindent elvisz a ##### cég. (a nevét nem írhatom le) - De miért? Hogyhogy nincs ügyfél? Hirdeted magad valahol? - Nem. - Újság, szórólap a környéken? - Nem. Pénzkidobás. - Internetes hirdetés? - Nincs. - Weboldalad? - Zsoltikám, hagyjál már, nem kell nekem hirdetés, 20 éve itt vagyunk az utcában, mindenki ismer. Az egész város.
Nos, összességében nincs ebben a sztoriban semmi érdekes, semmi csavar, semmi thriller, egy teljesen egyszerű hétköznapi dolog. Adott két cég. Az egyikről tudom, hogy kéthetente megjelenik a xxxx újságban, ami 80 ezer példányos és ingyen dobják a postaládákba. Emellett van egy weboldala, amit 200 ezerért csináltatott meg, 100-at meg ráköltött a keresőoptimalizálásra, azóta gyakorlatilag évente kis anyagi ráfordítással szinte minden kulcsszavával a top3-ban van a keresőkben. Dőlnek hozzá az ügyfelek. Van kérdés? Aki nem ismeri fel a mai világban, hogy mennyire fontos az online jelenlét egy cégnek, az szépen, lassan de biztosan lemarad a versenytársaktól. Mert ha ma még minden jó is, a holnapról nem tudhatjuk ugyanezt.
A vállalkozásból élők 90 %-a tisztában van ezzel, őket nem kell meggyőzni, hogy egy prosperáló cégnek vagy egyéni vállalkozónak miért kell weboldal. Mi azokra a kifogásokra adjuk meg a választ, amit azok az emberek mondanak érvként egy tárgyalás során, akik elzárkóznak az internet világától és nem is akarják, hogy „bekebelezze” őket ez a világ.